Poligrafia drukowana

arancyjne?Pewnie nie raz próbowałeś lub próbowałaś rozkręcić jakiś sprzęt elektroniczny, aby sprawdzić co jest w środku. I często zdarza się, że naklejka zasłania śrubkę, lub jest przyklejona w miejscu, gdzie dwie części obudowach

Poligrafia drukowana naklejki drukowane cyfrowo
Rzeczy typu to nic innego jak dzieło pracy zakładu drukarskiego, zakłady te proponują usługi w coraz lepszych cenach i w coraz lepszej jakości. O druku.

Czemu służą plomby gwarancyjne?

Pewnie nie raz próbowałeś lub próbowałaś rozkręcić jakiś sprzęt elektroniczny, aby sprawdzić co jest w środku. I często zdarza się, że naklejka zasłania śrubkę, lub jest przyklejona w miejscu, gdzie dwie części obudowach się rozłączą. Jest to tak zwana plomba gwarancyjna. Naklejana jest w oczywistym celu: aby stwierdzić, czy uszkodzenie sprzętu nie zastąpiło na skutek naruszenia wnętrza urządzenia przez niewprawnego użytkownika.

Druk takich plomb oferuje niewiele firm poligraficznych w Polsce dlatego jest to towar raczej dość ciężko dostępny. Same plomby drukuje się na specjalnej folii lub papierze w zależności od ich przeznaczenia i od woli zamawiającego. Najczęściej takie plomby są opatrzone w hologramy, które stanowią zabezpieczenie przed ich podrobieniem


Wodny i bezwodny- druk offsetowy

Druk offsetowy to najpopularniejszy rodzaj druku w dzisiejszej poligrafii. Co prawda ma wiele odmian i stosuje się różne techniki i materiały (farby, papier). Główny podział to druk na zimno, gdzie farba utrwala się poprzez wsiąkanie w papier. Podczas gdy offset 'na gorąco' gdzie zadrukowana wstęga papieru przechodzi przez tunel suszący.

Klasyczny offset (wodny) wiąże się z użyciem wałków wodnych i powierzchni hydrofilowe i hydrofobowe, jednak rezygnuje się już z tej metody ze względu na trudność w uzyskaniu dobrego balansu środowiska wodnego i farby olejnej.

Następcą tej metody jest druk offsetowy bezwodny gdzie zamiast wody stosuje się formy silikonowe.


Etykiety na produktach

Etykiety na produktach pełnią kilka ważnych ról. Oczywiście pierwszą, która przychodzi na myśl to oczywiście nazwa produktu, bo przecież klient musi wiedzieć czy kupuje słoik dżemu, czy buraczków. Druga kwestia to zachęcenia klienta do zakupu właśnie tego produktu spośród innych, pozornie takich samych.

Oraz trzecia to informacje prawne, o wartościach odżywczych czy składnie i nie bez powodu są one mniejsze, ponieważ nie one stanowią podstawę autoreklamy produktu. Etykiety maja swoje określone typy i rodzaje, różniące się przeznaczeniem oraz sposobem zamieszczenia na produkcie,