Zanim trafisz do warsztatu

Dodane: 10-05-2016 07:48
Zanim trafisz do warsztatu sondy lambda

Pompa sekcyjna

Pompa sekcyjna (dawniej pompa wtryskowa) jest historycznie pierwszym urządzeniem zastosowanym do hydraulicznego wtrysku paliwa.

Patent na ten rodzaj wtrysku paliwa uzyskał brytyjski konstruktor James MC Kechnie w 1910 roku. Dużą rolę w praktycznym wykorzystaniu patentu odegrała firma Bosch, której opracowania i dorobek konstrukcyjny są znaczące do dnia dzisiejszego.

Pompa sekcyjna jest zespołem pomp tłoczących paliwo (tzw. sekcje wtryskowe), każda z sekcji obsługuje jeden cylinder. Wszystkie sekcje są połączone ze sobą listwą zębatą, która obracając wszystkie tłoczki wzdłuż osi podłużnej steruje dawką podawanego paliwa (mocą silnika).

Pompa składa się z:

przewodów doprowadzających paliwo,
cylindra pompy,
tłoczka,
zaworu odcinającego,
przewodów wysokociśnieniowych zasilających wtryskiwacz (wszystkie przewody identycznej długości),
wtryskiwaczy,
listwy zębatej synchronizującej obrót osiowy wszystkich tłoczków poszczególnych sekcji,
korektora dawki paliwa.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_sekcyjna


Domowe serwisowanie samochodu

Zdarza się, że kierowcy przez wiele lat prowadzą jedynie domowe serwisowanie samochodu zwłaszcza, jeżeli w ich samochodzie nie dochodzi do dużych usterek. Znając swój samochód wiedzą dobrze, że czasami wystarczy dokręcić w nim niektóre śrubki i wymienić pasek klinowy, żeby zaczął on być znowu sprawny. Samodzielnie dokonują również wymiany opon w samochodzie, a w ten sposób udaje im się zaoszczędzić na wizycie w warsztacie samochodowym. Potrafią również wymienić lusterka samochodowe, jeżeli uległy jakiemuś zniszczeniu. Jednak trzeba przyznać, że przeprowadzenie samodzielnych napraw w samochodzie staje się bardzo utrudnione w przypadku nowych samochodów, w których praktycznie wszystkie czynności naprawcze muszą być wykonywane przy użyciu specjalnego sprzętu.


Montaż nowych części samochodowych

W czasie wizyty u mechanika samochodowego sprawdzony zostanie stan samochodu. Zdarza się, bowiem, że czasami trudniej jest jednoznacznie ustalić przyczynę awarii samochodu nawet najbardziej doświadczonemu kierowcy i wówczas musi on skorzystać z pomocy mechanika, który w razie potrzeby przeprowadzi naprawę zepsutych części samochodu. Najbardziej pospolite części będzie na pewno posiadał na składzie, inne, natomiast zostaną przez niego sprowadzone z innego warsztatu lub hurtowni i zamontowane w samochodzie. Rachunek wystawiony za usługi wykonane przez mechanika będzie, więc zależał od rodzaju awarii, kosztów wykonania naprawy i okresu czasu, jaki samochód spędzi w warsztacie. W razie potrzeby mechanik może wykonać również jazdę próbną, zanim samochód trafi z powrotem do właściciela.